1. Osztály: Iránygyakorlatok térben, síkban 1. osztály
Gyerekekkel játékosan kódolva kincset keresünk. (utasítás robotnyelven) A játékos kincskeresés után a gyerekek papíron gyakorlják az irányokat.
1. osztály: Léteznek-e "robotok"? (színező, illetve robotok YT videó) DA
Délután is kódoltunk... 1. osztály
Bee botos utasítás kártyákat húznak a gyerekek, aki húzta, az mondja, a többiek; akik végrehajtják az utasítássorozatot.
Bee-bot -Találós kérdések
1. osztály: Színek szerint kódolunk
2. osztály: Ismerkedjünk a Bee-bot-tal (találós kérdések) DA
A gyerekek találós kérdések segítségével megismerkedhetnek a Bee-bottal.
A gyerekek közül valaki húz, felolvassa a találós kérdést, közösen megfejtik, majd a tőle jobbra ülő úgy programozza a robotot, hogy az a megfejtést ábrázoló állat képére jusson. Ezután más húz, s hasonlóképp folytatódik a játék.
Forrás Dérné V. Erika munkája
2. osztály: Színezés kódok szerint
2. osztály: Csak titkosan és kódosan
Titkosírás
3. osztály: Szorzásos pixeles színező
Szorzásos pixel színezőt kapnak a gyerekek. Szorzótáblás útkereső kell megoldaniuk: csak a helyes szorzásokat kiszínezve juthatnak el a starttól a célig. Forrás: https://hu.pinterest.com/pin/277745501999091613/?nic_v2=1a5vOF0c5
3. osztály: Kódolás órája DA
4. osztály: Online ajtók DA
Bee bottal kódolunk és számolunk 3-4. osztály DA
A feladatlapokat Edit Dudaskóné munkája alapján készítettem (Balázs-Anger Judit) Robotcsámborgás facebook csoportból. https://www.facebook.com/groups/430239413850665/permalink/1362620537279210
4. osztály: Kódolás órája DA
4. osztály: 2K = Közmondások kódolva
A gyerekek feladatlapon keresztül kódolt közmondások at kapnak, amit meg kell oldaniuk.
Mobilis
https://mobilis-gyor.hu/kodolas-hete-2020
Interaktív feladatokat oldottunk meg. 1.4.5. ajtót nyitottuk ki.
5.-6. osztály: Kódolás órája
https://studio.code.org/courses
Minecraft Kódolás óráján a gyerekek megismerkedhetnek scratch nyelvezetével játékos formában.